Varför då?

Hör och häpna, idag har jag tränat! Vi hade obligatorisk träning idag eftersom vi skulle göra tester. Så trots att jag inte är helt frisk än och trots att jag inte har tränat sen vi gick av is så pallrade jag mig dit. Det var inte så många där för att vara obligatoriskt. Men men, jag sprang 3 km på Ryavallen och jag gjorde massa armhävningar, situps, upphopp och rygglyft. Så många jag kunde på en minut. Tiden jag sprang på var inget att hänga i granen men helt okej med tanke på när jag tränade sist. Jag kommer att ha träningsverk imorgon...

Nu har jag just varit hos Sandra med Rasmus och Pontus. Vi skrev en låt, här är text och ackord för den som vill prova.

C                                 G
Det var en höstdag i April
D                                 Em
Varför då, varför då, varför då, varför då
D                                 Em
Varför då, varför då, varför då, varför då 
             C                          G                                  D                           Em
För att Pontus, Pontus, Rasmus, Rasmus, Sandra, Sandra, Eve, Eve
C        G     D         Em
Paddlade kanot, tillsammans...
                                                      CGDEm    C      G  D       Em.
Och Sandra sa: Det måste gå fortare x8, fortare ändå, tillsammans....
                                                 CGDEm     C       G          D    Em
Och Pontus sa: Det går för snabbt x8, nu så krockar vi, med stenen
C                    G             D                        Em
Vi krockade, Eve blev blöt i håret och frågade:
CGDEm                            C          G         D      Em
Har nån en plattång x4, jag har vägguttag, i fickan
C                                       G                      D                      Em
Nu när båten, har gått sönder, ska vi vända och gå hem,
C                           G        D           Em
men vi kommer snart tillbaka, igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0