Frukt är INTE godis!

Jag har varit nere i södern ett tag igen. Var lite i Jönköping och lite i Borås. Hann med att träffa ganska många för en gång skull!

När jag var hos Milla försökte jag förklara min syn på glass när det är skönt väder. Det var nått i stil med att jag ALLTID har råd med glass. Godis håller jag mig ofta borta ifrån. Det är dyrt och onyttigt men inte glass!

När jag igårkväll satt hemma hos min Sandra hittade jag hennes Grynets bok! Snacka om att det är den bästa boken som skrivits! Hon är helt sjukt bra! Jag har ett eget exemplar som jag tog med mig nu när jag skulle till Gävle igen.

I alla fall! Grynet och jag har mycket gemensamt. Inte bara att vi båda är kära i Zlatan, diggar Rickard Palm, älskar rosa, glitter och nitar. Hon har skrivit många fina dikter och här kommer en som är skitbra!

Hur kan glass vara så otroligt gott?
Fast det inte ens är gräddat utan bara rått.
Man slickar i sig från en liten pinne
det är varmt ute och jag har bara linne.
Så fort den är slut ska jag ta en till
för mig får man äta hur många man vill.
Om man har ett paket med 12 stycken i
varför sitta och längta istället för frosseri?
Kroppen passar för att käka
speciellt om man är sjuk och ska läka.
Vips är man frisk och nöjd och glad
och genast börjar man längta efter god CHOKLAD!

HELT SJUKT BRA!

Nu har skolan varit ett as mot ännu en från Falun! Vad har HiG emot våra älskade falukorvar? Jag säger bara till Valle och Lina vad Grynet skulle ha sagt: TA INGEN SKIT!

Kommentarer
Postat av: Fia

ÅH! Blir arg när du berättade! Men TA INGEN SKIT!!

Vi kanske skulle ge glass till alla som är dumma, för av glass blir man GLAD av! Speciellt Cornetto Citron!

2009-04-16 @ 20:09:07
URL: http://fialia.wordpress.com
Postat av: Milla

Asen ska ge sig på lik, inte falukorvar!

2009-04-17 @ 13:12:49
Postat av: Tessan

Oj vilken fin dikt! riktig poet du! :)

2009-04-19 @ 15:33:23
URL: http://knaggtessan.blogspot.com/
Postat av: LinaPina

Haha, fan va coolt! Tänk att jag oxå har en sån där Grynets bok, kanske ska leta på den nästa gång jag e hem.. dikten va grym å glass e ju så gott! Snart e de SOMMAR!!

2009-04-20 @ 15:40:18
URL: http://klajne.blogg.se/
Postat av: Linis

Hahaha, du o Grynet är klockrena Eve! Grynet har faktiskt varit min idol också, jag hade bara råkat glömma bort henne :) Vad har hänt med Valle?



KRAM!

2009-04-21 @ 18:49:47
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0