Sonder, Bollnäs och bröd

Idag har jag varit i skolan och lärt mig allt om sonder och provat att sätta själv (dock på dockan Aina). Det var spännande. Jag och Sofia (min granne/klasskamrat/snart sambo) snackade om hur fruktansvärt mycket vi lär oss om dagarna. Helt otroligt. De som jag pratar med som inte läser sjuksköterska lär sig ingenting. Vi är bäst helt enkelt!

Jag och Sofia har fått praktik i Bollnäs från vecka 10 till 13. De senaste veckorna har vi sökt lite bostäder där eftersom vi har kommit fram till att det inte håller att pendla. Idag fick hon ÄNTLIGEN tag på Bollnäs bostäder som har varit i princip omöjliga att få tag på. De har i alla fall fixat en möblerad etta med kokvrå, toa men med gemensam dusch i området Blomkransen! Så från och med måndag är vi sambos också! Området beskrivs av Bollnäs bostäder som "grönskande" och är helt utan biltrafik, har grillar och bord utställda, närhet till sim- och sporthall, motionsslinga och "trevliga strövområden". Det finns även möjlighet att hyra moped. Låter spännande tycker jag! Och viktigt med motionen och simningen och det eftersom jag och Sofia förbereder oss för 2010.02.27. Tjejvasan! Mer information om vår satsning kommer!

Måste äver skryta lite över det fantastiskt fina och goda brödet jag har bakat idag!


Kommentarer
Postat av: Milla

Jösses, vilket fint bröd! Tanten blir bara mer och mer komplett (med eller utan Allers och stavar).

2009-02-24 @ 06:47:14
Postat av: Linis

Alltså jag börjar dregla varje gång jag kikar in här, eftersom det aldrig är några updates och brödet fint ligger kvar högst upp :)



Vad bra det går för oss proffesorer i vårdinformatik! Men vi firrar det här :) keep on blogging i bollnäs nu!

2009-02-25 @ 14:41:14
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/
Postat av: tes

Dutti med bakning du, såg ju inte helt fel ut.. Du vet att vi är grannar va? så det är bara o bjuda över mig Nääääär du vill ;)

Schysst att ni fick tag i bo.. :) Vad får ni betala för det?

2009-02-25 @ 14:43:50
URL: http://tes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0