Matte!

Idag har jag skrivit tenta.

Vi skrev farmakologi och läkemedelsräkning. Jag hade fått höra mycket hemskt om läkemedelsräkningen före. Bland annat faster/skolsyrran Carole berättade att läkemedelsräkningen var det värsta hon har varit med om eftersom man inte får göra fel. Jo, det är klart, man sätter ju någons liv på spel om man räknar fel och därför måste man ha 100% rätt på tentan. Jag var livrädd men när jag väl satte mig med övningstentan några dagar innan så släppte allt vad oroligheter heter. Det var inte det minsta svårt!

Idag på tentan satt jag bara och myste när jag kom till räkne-delen. Jag älskar ju matte! Jag är en sån nörd! Det är ju fantastiskt, underbart, roligt att räkna! Varför läser jag till sjuksköterska tänkte jag? Jag kanske får se till att bli narkossköterska så att jag får räkna på anestesi-gaser.

Hoppas nu bara att jag inte har slarvat och gjort nått fånigt fel. Jag tror säkert att jag har gjort nått fel och att jag kommer få skriva den igen. Inte för att det var svårt utan för att jag har slarvat! Men men, så kul som det var så kan jag gärna skriva en till!

Kommentarer
Postat av: Milla

Galenpanna!

2009-01-17 @ 15:36:54
Postat av: Nenne

BRA, JÄTTEBRA!!! att någon gillar att räkna. Det gör inte jag... Vik hädan mattetal! Tur att jag slipper sånt i min vardag. Räcker att jag räkna ihop totalpoängen på mina elevers prov...

2009-01-19 @ 15:22:04
Postat av: anneli

lättare än att räkna på bävrar, eller hur var det nu? ;)

2009-01-21 @ 19:18:43
URL: http://aanneeli.blogg.se/
Postat av: Evelina

Uttrar va det! Men medicin är också skoj!

2009-01-21 @ 21:47:43
URL: http://evelinajustnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0