Första dagen i Bollnäs!

Klockan kvart över sju imorse blev jag och Sofia upplockade av Marie hemma på Brynäs. Efter att ha plockat upp Ammi åkte vi till Bollnäs. Bilen var minimal och vår (min och Sofias) var MAXIMAL. Vi hade galet mycket med oss och fick sitta med den mesta av packningen i knät och mellan benen. Bilen var tung och vi var trötta.

Väl framme var vi grymma på att hitta! Vi hittade sjukhuset direkt och hade inga problem med att hitta våra avdelningar. Jag och Marie var inne och snackade lite med en syrra och Sofia och Ammi gick till sin avdelning. På dörren till avdelning 5 stod det: BESÖKSFÖRBUD PGA CALICIVIRUS! Alltså: som kombo till en vinterkräksjuk smitthärd kommer också jag att ligga och spy om nån dag. Jippi!

Vår kliniska adjukt är typ sötast i Bollnäs. Hon bjöd på fika flera gånger och guidade oss på sjukhuset. Till min och Sofias stora glädje finns det gym och bastu till vårt förfogande! Låter strålande inför vårt vasaloppstränande!

Nu har vi just lagat mat i vår lilla lägenhet! Den är jättefin! Alldeles lagom! Vi ligger i varsin säng (hrrrm, Sofia på madrass på golvet) med datorerna på magen och lyssnar på Winnerbäck. Mysimys!


Så här snygg va Sofia när vi lagade mat! Går det att gissa vad det blev?


Vi är också sjuuukt nöjda med disktrasan! I LÖÖÖV IT!


Kommentarer
Postat av: Fia

Hrmf, men madrass är iaf större än din säng!!

2009-03-02 @ 19:47:26
URL: http://fialia.wordpress.com
Postat av: Linapina

Köttfärssås å spagetti? ;D

2009-03-02 @ 20:54:11
URL: http://klajne.blogg.se/
Postat av: Tessan och Istvan

Halloj! Nu har jag grävt upp en gammal blogg som jag tydligen gjorde förra året men glömde bort sen :D Hoppas ni inte blir sjuka! kramz

2009-03-02 @ 21:07:01
URL: http://knaggtessan.blogspot.com/
Postat av: tes

ojoj, hoppas verkligen ni är immuna mot calici.. våran avd.ansvariga skröt om att avdelningen aldrig varit drabbad av skiten, gissa vad som kommer ske bara för att vi är där.. gissa....





Hoppas ni kommer trivas fint.. lycka till

2009-03-02 @ 21:47:15
URL: http://tes.blogg.se/
Postat av: Milla

Och hur är den gemensamma duschen?

2009-03-03 @ 08:59:45
Postat av: Linis

Hahaha, hoppas du klarar dig från kräksjukan! Och att ni får det toppen där i Bollnäs =) Jag ska iväg NU, första dagen på praktiken. JAG DÖR. Lova att skriv hur det går för er!

2009-03-03 @ 12:17:48
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0