Änglar

Jag läser mycket bloggar. Av någon anledning läser jag, förutom vänners bloggar, mycket "gravidbloggar". När jag var inne och läste häromdagen hittade jag en länk till en av de finaste bloggar jag någonsin har hittat. Jag satt och läste och fick genast en klump i halsen. Efter att ha läst ett tag till rann tårarna på kinderna på mig. Bloggen var skriven av en "änglamamma" och handlade om livet efter att hon förlorat sina tvillingdöttrar. Som jag har förstått det dog de före, i samband med eller strax efter förlossningen. Under en flik står det om hur hon tror att "änglaflickorna" har det nu. Hon beskriver hur de flyger omkring ovanför molnen och att de ibland ramlar på molnen, men eftersom de är så mjuka så får de aldrig ont. Man kunde också skicka in bilder på sitt eget "änglabarn" och på sig själv som "änglaförälder".


Som moster till ängeln Mari kändes det jätteskönt att läsa bloggen och titta på alla fina barn. Mari dog i mammas mage ungefär en vecka före det beräknade datumet.


Jag tror inte att min ängel har vingar. Jag tror inte att hon är ovanför molnen. Jag tror att hon är tillsammans med min farmor, farfar, mormor, morfar och alla andra som har lämnat jorden. Jag tror att de hoppar rep, fångar nyckelpigor, badar bubbelbad, cyklar, hoppar studsmatta och massa annat skoj! Eftersom Mari är min systerdotter så är hon självklart grym på att åka skridskor också! Precis som bloggförfattaren tror jag att de inte får ett dugg ont om de ramlar.
De äter bara goda saker, antagligen mycket tortelini.


Hade min ängel levt idag hade hon varit 5 år. Mari har fått två brorsor nu! Albert (3.5 år) och Olle (en månad)!


Kommentarer
Postat av: tes

men, så hemskt... Synd att inte Albert och Olle fick ha sin storasyster i livet.. många kramar till dig stumpan!

2009-05-05 @ 21:03:53
URL: http://tes.blogg.se/
Postat av: Lina

Såå fint.. Åh jag blir så ledsen.. Man kan då verkligen fråga sig varför saker o ting händer ibland, men jag vill verkligen tro att det finns någon mening. Albert o Olle har iaf sin plats på jorden en låååång tid framöver :) Och jag är säker på att Mari har det alldeles underbart vart hon än befinner sig!



KRAM till dig Evvis

2009-05-05 @ 23:28:30
Postat av: Lisa

Jag ska göra mitt bästa för att smuggla ut dodis. ;) Har du fått nåt sommarjobb?



Vi ses snart!



Kram

2009-05-07 @ 11:27:35
URL: http://www.lisanorling.se
Postat av: Erica

Martin sa att jag skulle läsa det här, men jag har inte hunnit förrän nu.

Så fint det var!

2009-05-08 @ 09:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0