Begravningen

Nu är Kung Istvan av Brynäs begravd. Han har fått en fin plats vid ett litet stenröse, precis under ett träd. Inte allt för långt ifrån mitt hus.

Det var en mycket fin ceremoni med fyra vittnen. Det var jag, Therese, Sofia och Helena. Först drack vi gravte och åt muffins. Sedan gick vi ut till graven. Therese med lådan med Istvan i, Sofia med korset vi hade gjort och Helena med ljuset. Själv bar jag spaden.



Vi försökte gräva ett hål stort nog att lägga ner lådan i men det var väldigt svårt så det fick bli ett mindre hål där vi la i Istvans livlösa kropp. Vi la ner en massa spån runt honom så det inte skulle se så kallt ut. Sedan la vi tillbaka jorden över honom och smyckade graven med fina höstlöv. Korset och ljuset ställde vi mot trädet. Där stod vi en stund och talade om vart han var nu. Vi sjöng också en sång av Istvans favoritartist Charlotte Perelli. Tusen och en natt blev det.



Sen gick vi in och tog en kopp gravte till.

Världens bästa hamster fick världens finaste begravning. Hälsa Gud och morfar!

Bortom mörkret finns en evighet
Himlens alla stjärnor lyser upp i natten
Kanske att min dröm blir verklighet
För din kärlek går jag genom eld och vatten
Jag vill ha dig här hos mig, och alltid vara nära dig

Du finns i mina drömmar, tusen och en natt
Väcker mina känslor
Varje tid i gryningsmorgon
Sagan om vår kärlek
Kan bli verklig, kan bli sann
Om du älskar mig i tusen och en natt



Kommentarer
Postat av: Sandra

ÅÅÅ lille söte Ivstan! Må du vila i frid, i en värld utan massa stressande och gnisslande hjul! Förlåt för alla gånger jag sa att du va tjock och mer såg ut som en råtta utan svans. Förlåt. Glöm inte att din matte alltid försvarade dig, hon blir sällan på mig riktigt sur, men då var det alltid nära. Hennes kärlek till dig var, och kommer alltid att vara oändligt stor! Jag fick reda på din död sent igår. Vad hände Ivstan? Led du? Jag hoppas så att du slapp det!



Idag sjöng jag för ca 40 pers i skolan. Ivstan, vi säger att det var till dig!



Håkan Hellström- Vaggvisa för flyktbenägna



Varje hårstrå på ditt huvud har jag räknat

Du är värd mer än allt fåglarna samlat

Inga tårar har du fällt, inga sorger har du mött



Sov lille klumpeduns, sov nu sött

Jag säger till alla jag känner om dig

Den här klumpedunsen vet mer än mig



Dom slänger silverpärlor till svin

Må dina dagar bli guld i ditt liv



Dagen vet vad som väntar dig

Att natten kommer och hämtar dig



Vägarna som du strövar på nu

där stoppar ingen mur



Somna nu, och spring till världens ände

sov nu, och må du springa länge



Somna nu, och spring till världens ände

sov nu, jag hoppas du springer länge

2009-10-22 @ 22:22:49
Postat av: Gudmor Therese

Åh va fint! Det var en fin ceremoni och vilken fin sång han fick! Vila i frid Istvan, Vi kommer sakna dig!

Hälsa Gud så ses vi igen en dag!

2009-10-22 @ 22:32:45
Postat av: Erica

Så fint det blev!



Vi kanske hinner ha vår minnesstund när jag har min praktik om några veckor :)

2009-10-23 @ 09:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0