Fundering

Har haft en liten fundering idag. Mamma ringde och pratade lite. Jag berättade om min dag, som förövrigt har varit fantastisk, och så frågade mamma: Du äter väl ordentligt. Jadå, svarade jag, det går bra! Jag blir hungrig av att jobba och lunchrasten är det bästa på hela dagen!

När jag hade lagt på var jag tvungen att kontakta Marre och fråga om hon alltid frågar honom om maten också. "Varje gång" svarade han. Märkligt kan jag tycka, att mammor oroar sig just för sånt! (Idag oroade hon sig också för att jag cyklar fast det är snö, men det är en annan femma). Jag trodde att hon frågade mig om maten bara för att jag är minsting och matvägrade som barn, men icke. Även Marre blir alltså frågad. Så, systrar, frågar hon er också? Och andra som har mammor, får ni också frågan?

Dagen har alltså varit awesome! Skidåkning i Kungsberget hela dagen med Kåren! Jag var reseledare och tyckte att det gick fint! Kineserna var underhållande och solen sken! Dessutom fick jag provåka min nya snowboard lite! Blev dock mest skidor, det bästa i världen!

Vi hann med en hel del stekande också, jag och Rutan!


Kommentarer
Postat av: Störstasystern

Jag tror aldrig någonsin att mamma har frågat mig det. Men så har jag ju alltid haft ett väldigt gott förhållande till mat. Har ju t.ex. fått berättat för mig säkert hundra gånger om när faster C frågade mig, när jag var liten, vad jag tyckte var det bästa med julen. "Maten" blev svaret.

2010-03-11 @ 10:56:03
Postat av: Erica

Haha, Martin sade att du hade frågat honom om det. Kirsti skulle nog kunna fråga mig det också (lite antydningar har jag fått :)). Liten som jag är orkar jag inte äta lika mycket som er andra, vilket jag tycker är ganska logiskt.



Eftersom Christer och Kirsti (låter väldigt stelt att kalla de för det, men jag är ju inte gift än så svärföräldrar dröjer det ju tills de blir på riktigt :))äter många fler gånger än jag är van vid har jag dessutom lärt mig att jag måste äta ännu mindre än jag brukar för att säkert orka nästa gång det blir något att äta :) Detta gör nog att det upplevs som om jag äter ännu mindre.



Vilken lång och onödig kommentar detta blev :). Men detta engagerar mig lite, eftersom jag är van vid att folk tror att jag inte tycker om deras mat, förrän de någon gång har ätit min, och ser att jag äter lika lite då :)

2010-03-11 @ 13:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0