Alla helgons dag

Igår var det Allahelgona. Jag satt hela dagen och väntade på att det skulle bli mörkt så att jag skulle få ta mig till kyrkogården och tända mina ljus för alla som inte finns hos mig längre.
Tillslut blev det mörkt och jag fick köa för att ens komma in på kyrkogården. Det va SÅ mycket bilar! Men det var helt klart värt det när jag väl kom fram och fick se alla ljus och alla som tänker på och saknar någon. Otroligt mycket ljus. Vissa med meddelanden på, till en mamma, pappa, morfar eller syster. Andra var anonyma. Vissa hade blommor och kransar med sig. Jag satte mina ljus i minneslunden.

Och tills vi möts igen

må Gud hålla,

hålla dig i sin hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0