Mamma Mia!

Länge länge har vi planerat. När Mamma Mia, den engelska "riktiga" versionen kommer till Sverige, ja då ska vi se den! Jag är besatt av filmen och kan nästan alla repliker och sånger utantill. Jag har en dröm om att en gång i mitt liv få spela med i musikalen själv. Drömrollen är självklart Rosie, den lite mulliga tanten som blir kär i en av Sophies pappor. Drömscenen är när hon sjunger Take a chance.
I september fick jag en lite för tidig födelsedagspresent av mamma, två biljetter till Mamma Mia i Globen. Jag blev överlycklig och bjöd med mig min Sandra som sällskap. Jag bjöd även med mig Therese, Helena, Sofia och Rut som fick boka platser något längre bak.
Det blev en kort helg i Stockholm med Mamma Mia, vitlöksrestaurang, bus i Rutans brorsas lägenhet och en del shopping! Kort sagt awsome!
Bäst av allt var såklart själva föreställningen. Jag var lycklig från tårna och upp till min virvel i håret. Det var helt fantastiskt! Tack världens finaste mamma för biljetterna och tack världens finaste vänner för sällskapet!
Spända inför!
En gloooob!
Där satt jag och Sandra! Superbra platser på parkett!
Superbra sällskap på rad 12.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0