Friluftsdag ala Eve och Fia

Idag har jag och Fisen haft friluftsdag. Vi började mot väggen utanför mitt hus. Jag hade högläsning för Fia om gynekologiska sjukdomar. Efter detta förflyttade vi oss till en filt på gräsmattan för att fortsätta solandet där. Allt stekande gjorde oss hungriga och vi skiljdes åt för en snabb lunch. Vi återförenades och gick till affären för att köpa glass. I den lilla "tipsbutiken" utanför vår affär hade vi sett att de hade Triumf Glass. Otroligt taggade gick vi dit för att sedan besviket se att de hade stängt. Eftersom vi är oändligt trötta på GB-glass så gick vi till den andra affären och ser till vår glädje att de har SIA-glass i sin lilla "tipsbutik" utanför. Men nej, de hade också stängt så vi fick likförbannat köpa GB-glass. Som plåster på såren fick vi titta på IFK Gävle - IK Sätra flickor 14. Sätra vann och vi utsåg "hon-i-dom-röda-skorna" i vinnarlaget till matchens lirare. När matchen var slut cyklade vi runt stan lite och kollade på folk. Mest spännande var killarna i vita linnen som va ute och fotade. De kände sig förmodligen oändligt häftiga och jag och Fia kunde inte annat än att hålla med! VILKA KILLAR!
Efter en sånhär dag är man trött och glad och vill inte att studenttiden i Gävle någonsin ska ta slut. Våren i Gävle är bland det absolut bästa jag vet!

Kommentarer
Postat av: Helenis

Håller med om GB!! Snälla byt sortiment, Triumf, Sia, snälla! ;)

2011-05-25 @ 21:27:37
Postat av: Fia

Tack för en fin friluftsdag!

2011-06-02 @ 01:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0