Framtid och magknip

Funderar seriöst på att ha ett uppehåll från facebook. Är förvisso väldigt informativt och trevligt tidsfördriv men just nu vill jag inte veta vilka som:
  • gör coolast saker på praktiken
  • har varit på vilken jobbintervju
  • fick bäst betyg på A-E examinationen
  • är nojigast inför tentan på fredag
  • har mest välskapta barnet
  • tjockast mage
  • hatar snön och halkan mest.
Mest är det allt som har med skolan och att vi snart är klara som oroar mig. Kan jag inte bara få leva i min bubbla i all framtid? Mysa hos Rutis på kvällarna och laga mat? Gå runt i skolan och ha det trevligt med hela mitt gäng? Jag vill inte växa upp mer. Jag har det alldeles lagom och bra nu. Tror jag. Kanske är jättekul att bli mer vuxen men jag vill inte. Inte nu. Inte än.
I den vuxenvärld jag har sett gör man inte sånna här spontanieter...
Nej, nu kryper jag ner i min sovsäck på Hudiksvägen i Hudiksvall. Här är det tyst och stilla och fullt med framtidstankar i luften. Med största sannolikhet är det inte hit jag bor om ett halvår....

Kommentarer
Postat av: Erica

Ja, snart är skolan slut för mig också ju. Visserligen längtar jag efter det, eftersom det förhoppnigsvis innebär att jag kan flytta ihop med Martin. Jag börjar bli trött på att ha så många mil till honom.



Och jag längtar tills jag får jobba med det jag verkligen vill - äntligen assistent!



Samtidigt kommer jag sakna skolan också. Detta är ju första året i skolan som jag får vara med och inte blir utfryst i alla sammanhang. Känslan av att äntligen få uppleva hur det är att få vara med, att inte behöva sitta ensam alltid, osv. kommer jag sakna ännu mer. Sen älskar jag ju att plugga också :)



Oj, vad långt detta blev. Men så får det väl vara då :)

2011-01-18 @ 14:47:28
URL: http://ericahallback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0