En vecka

Om en vecka har jag jobbat min första dag på radiumhemmet. En dröm och en stor rädsla.
Sista tiden på sjuksköterskeprogrammet spenderas med sol, grill, musik och de godaste av goda vänner. Den senaste veckan har jag sovit och ätit frukost hemma. Annars har jag varit överallt där det finns sol, grill, musik, Knagg, Fia, Rut och Helenis. Och ooooh vad jag njuter.
Igår såg vi Håkan. Igen. Han var bra. Igen. Man blir ju gärna väldigt nostalgisk och lite snyftig såhär på sluttampen och Håkan är bra på att veta vad man tycker och tänker. Som vanligt. Han känner oss på så otroligt många plan.
Nu är det fyra dagar kvar med gänget, så som det är nu. Imorgon blir det Ruts stora framförande och pressenterande av exjobbet. Efter det blir det Rederiet-afton. På onsdag blir det det årliga cocktailpartyt och på torsdag klassfest. På fredag är den stora examensdagen. HJÄLP! Och HURRA!
Sommaren snurrar fort när vi bara snöar bort
Och jag vågade aldrig hålla din hand
Vi är inte såna som i slutet får varann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0