En uppdatering

Rut bad mig blogga. Om livet, våren, sommaren, Mello och henne. Ja men varför inte?
-
Livet: Ja, va säger man. Just nu består det av en känsla av mättnad i magen. Har just ätit. Lyssnar på radio. Har lila tulpaner på bordet och pratade just med storebror i telefon. Alltid lika trevligt. Han hade varit på Lidl. Fest och kalas! Min hjärna vill explodera lite. En ihållande känsla som hållt mig något låg hela helgen. Får nog besök snart. Kanske blir kult. Förmodligen. Mysigt om inte annat!
+ Tulpaner, storebröder, besök
- Huvudvärk, omtentor, måsten
Våren: Ja, va säger man. Den har kommit ganska långt på Brynäs. Längre än resten av Gävle vill jag våga påstå. Jag har sett gräs, sol, snö som smälter och torra gator. Verkar lovande. Idag har man dock gått utanför dörren på egen risk. Jag riskerade livet genom att gå/cykla på Gävles otroooligt isiga gator. Detta räknar jag nog inte till våren. Bortse från det. I övrigt längtar jag nog lite till våren. Det blir lite lättare med allt då. Vore så gott att grilla. Vill dessvärre inte att tiden ska gå så fort. Svår balans det där med tid. Speciellt framtid.
+ Brynäs, sol, grillat
- Halka, is, tid
Sommaren: Ja, va säger man. Känns avlägsen men vet att den kommer med hastighet av en löpande giraff. Är rädd. Dödsrädd nästan. Men det ska man inte vara. Det ska gå så bra. Vara så kul och funka så bra. Hej ångest. Men glass är ju gott. Och Stockholm är vackert. Kalas är trevliga. Och gräddtårta.
+ Stockholm, glass, kalas
- Ångest, sjuksköterskor, nybörjare
Mello: Oh my God, Im in love!
+ Glitter, glamour, det-hysteriska-dansandet-och-sjungandet-som-föjler-melodifestivalen
- Hmm...att det tar slut för fort?
Rut: Ja, va säger man. Mina kvällar utan henne är alltid tomma och lite konstiga. Mina kvällar med henne är alltid fulla med allvar, fjanterier, mat och efterrätter. Vill aldrig att studenttiden och tiden vi kan äta kvällsmat tillsammans ska ta slut. Söndagskvällar är ofta bra. Men nu är hon hos min ärkefiende: Marcus! Grrrr... Men tror att hon myser och då är jag förvisso glad.
+ Mat, allvar, söndagar
- Ensamma kvällar, Stockholm, tomhet

Kommentarer
Postat av: rut

mindre än tre! hej o välkommen ångest!

2011-03-06 @ 18:50:19
Postat av: Fia

mindre än tre till er båda sötnötar! Tror ni inte att man kan spola fram tiden till.. säg maj, och sen pausa den jättejättelänge?!

2011-03-07 @ 09:35:06
URL: http://fialia.wordpress.com
Postat av: Rut

åh fis, Det vore mitt bästaste! Om man stannade all tid då! Då skulle vi slippa all ångest och bara få njuta av varandras sällskap!

2011-03-08 @ 23:18:05
Postat av: Rut

åh fis, Det vore mitt bästaste! Om man stannade all tid då! Då skulle vi slippa all ångest och bara få njuta av varandras sällskap!

2011-03-08 @ 23:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0