Vuxen(?)

Jag känner hur jag de senaste åren bara har blivit äldre och äldre. 10 juni borde jag nog bli vuxen på riktigt. Examen och flytt till huvudstaden är nog mitt största steg hittills. Andra saker som gör mig vuxen är att jag just har deklarerat och gjort egna tillägg utan att någon har hjälpt mig (tror förstås att jag gjorde det förra året också). I veckan fick jag Karolinska sjukhusets personaltidning. Det känns stort. Snart är det dags att börja med allt det där andra vuxna man måste göra. Hålla mina blomster levande finns till exempel kvar på min detta-ska-jag-kunna-för-att-vara-vuxen-lista. Saker jag redan kan pricka av är att virka mormorsrutor, passa barn, baka bröd och bullar, klä mig efter väder, tanka bilar och dricka kaffe och vin.

Kommentarer
Postat av: rutan

bara körkortet kvar då! ;)

2011-05-01 @ 13:19:42
Postat av: Fia

..och inte skrynkla på näsan och pipa uuoöö när man ska ta i ogrillat hamburgerkött.. ;)

2011-05-01 @ 16:56:44
Postat av: Erica

Vuxen har jag nog mer eller mindre känt mig sedan jag "blev det" (18). Men jag längtar oerhört efter mitt mer "riktiga vuxenliv". Jag tittar på lägenheter som är fina och söker jobb gör jag ju hela tiden. Dock är det nog först när jag började i Viebäck som "alla andra" har börjat inse att jag är vuxen.



Blommor har jag inga för tillfället, virka kommer jag nog aldrig lyckas med. Passat barn har jag gjort massor av gånger. Bakat bröd och i alla fall gjort bullar tillsammans med någon också. Klätt mig efter väder har jag nog alltid gjort. Tanka bilen har jag aldrig gjort och kaffe och vin kommer jag antagligen aldrig att dricka :)



2011-05-02 @ 20:22:42
URL: http://ericahallback.blogg.se/
Postat av: Milla

Fast du är iallafall alltid liten. Sötaste lillasyster :-)

2011-05-03 @ 19:00:47
Postat av: Therese

blommor får du helt klart öva på! och körkort bör ju tas!

2011-05-03 @ 22:00:50
URL: http://knaggtessan.blogspot.com/
Postat av: Therese

blommor får du helt klart öva på! och körkort bör ju tas!

2011-05-03 @ 22:01:48
URL: http://knaggtessan.blogspot.com/
Postat av: Therese

blommor får du helt klart öva på! och körkort bör ju tas!

2011-05-03 @ 22:02:21
URL: http://knaggtessan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0