Bastusnack.

Igår åkte jag och simmade direkt efter skolan. Eftersom jag slutar väldigt tidigt på onsdagar var det inte så mycket folk i badhuset. När jag hade simmat klart mina 1000 meter gick jag till den nyligen omgjorda bastun och satte mig i värmen. I bastun satt två korpulenta damer och pratade finska. Samtidigt som mig kom också ännu en rundlagd dam. De två första damerna hälsade genast på den nya damen som, på finska, märkte att bastun visst var uppiffad. De första damerna tyckte allt att den nya kvinnan var hemskt brun. Jodå, hon hade minsan varit i Spanien, osv, osv.

Detta kanske låter helt meningslöst och fjantigt av mig att skriva om men jag blev så imponerad av mig själv att jag, som dotter till en finne som inte vill lära mig finska, kunde förstå så mycket. Helt fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Mona

jag blir stolt eve

2007-09-06 @ 18:33:00
Postat av: Sandra

jag med

2007-09-07 @ 10:35:18
Postat av: sandra

Skriv mer grejer, jag tycker du sköter det dåligt.Meeeera Evelina!

2007-09-10 @ 16:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0