Berätta hur du gör!

Igår spelade Lars Winnerbäck i Läkerol arena. Självklart var jag på plats. Det var min femte (eller sjätte) konsert med honom. Man kan ju säga som så att man alltid vet vad man får när man ser honom. Bra låtar, fantastiskt framfört, grymt band, fina instrument, magisk stämning, någon överaskning, osv. Han spelade väldigt mycket lugna låtar och det var aldrig riktigt hopp-stämning, snarare en enda lång tryckare (vilker förvisso är mysigt). Lasse är, som jag har konstaterat tidigare, inte riktigt skapad för arenaspelningar. Han passar bättre på en utescen en sommarkväll.

Bästa låtarna var nog:
Fribiljett mot himlen - kommer från senaste skivan. Helt magisk!
Solen i ögonen - lika bra som alltid live. Ett litet glädjepiller!
Om du lämnade mig nu - här snackar vi tryckare! Anna Stadling sjunger förbaskat vackert!
Söndermarken - finalen. Film i bakgrunden och galet fin stämning.

Detta var första gången jag såg Lasse utan någon av mina systrar. Det var lite konstigt men ganska mysigt ändå. Vi var ett ganska stort gäng som hade vallfärdat till Läkerolen. Helena och Gurra med respektive lillasyster, Hanna med tre Ludvikaner och två av deras vänner, Rutan Tutan åsså jag och Micke Lööööööv. Ett mycket fint litet gäng!

Det vi kan glädjas åt nu är att Lasse ska ut på sommarturné i sommar vilket betyder en ännu bättre konsert i Varberg i sommar! Ses då, för Lasse är kärlek!


Kommentarer
Postat av: rutan

kärl-ek!

2009-12-06 @ 15:30:52
Postat av: Milla

"ganska mysigt ändå" skriver du om att se Lasse utan någon syrra. Men mysigare har det nog ändå varit om någon av oss hade varit där....erkänn!!!



:-)

2009-12-09 @ 11:43:15
Postat av: Evelina

Haha, okej då, jag erkänner! Det är ju trotsallt tack vare syrrorna jag gillar Lasse!

2009-12-09 @ 18:16:20
URL: http://evelinajustnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0