Säsongens sista träning...snyft

Jag har alltså just avklarat sista hockeyträningen för säsongen. Det var lite sorgligt men vilken träning sen! Vi hade en hockeykonsulent från Svenska Ishockeyförbundet som var med och tränade oss. Riktigt roliga övningar som fick en att tänka till lite. Både på de tekniska bitarna, varför man gör som man gör och hur man gör det bättre, men också varför man ens håller på med hockey. En galen sport "för killar", en skitdyr sport, dåliga träningstider och jag som dessutom måste ta mig ända till Sandviken för att ta på mig fruktansvärt mycket skydd för att svettas nått kopiöst en timma i en kall hall. Jag ÄLSKAR det! Det finns INGEN av alla de sporter jag någonsin har provat som slår ishockeyn!


Kommentarer
Postat av: Linis

Oh my, det låter som ett rent helvete i mina öron men jag har ju aldrig provat trots allt =) Hur fan kan man åka skriller och hålla i en klubba samtidigt? Och sen dessutom utöva sporten hockey, nää, det där kommer jag aldrig att fatta!

2009-02-26 @ 00:07:41
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/
Postat av: Linus

Haha, ja Lina, du har ju lite svårt för hockey som vi vet... men ärligt talat, när vi spelade på idrotten me skydd å hela baletten var de typ de roligaste jag nånsin gjort! Jag lider me dig Eve!

2009-02-26 @ 12:09:53
URL: http://klajne.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, det där med skridskor har jag heller aldrig fattat.. Tacka vet ja att ha skor på fötterna!!



Men jag vet hur det är, man SAKNAR innebandyn (eller för dig hockeyn) när säsongen är över :(



men nu är det ju barmark inför skidorna som gäller!!

2009-02-28 @ 23:49:23
URL: http://fialia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0