En räv

Idag har jag varit i skolan.

För första gången på mycket länge gick jag upp tidigt idag. Det var faktiskt mindre trevligt. Jag promenderade till skolan eftersom cykeln har punka och jag är för dålig för att göra någonting åt det. När jag kom ner mot ån mötte jag räven. Jag har mött räven förr. Det var i förrgår på väg till bror. Är det inte konstigt att det går en livs levande räv mitt i stan? Jag är lite rädd i alla fall. De som känner mig vet ju att jag har en viss skräck för fjällämlar och någonting säger mig att rävar är ännu farligare...huuu.

Jag har skrattat hysteriskt mycket idag i skolan. Det första var en diskussion angående när man ville ha barn i framtiden.
Tjej 1: Om jag inte har barn innan jag fyller 30 så får det bli en såndär jungfrufödsel, precis som... åh va heter det nu?
Tjej 2: Maria och Josef?
Tjej 1: Nej inte dom! Just det! Det var ju i Dr. House!
Diskussionen fortsatte genom att de funderade över varför Josef aldrig misstänkte att Maria varit otrogen, " Det är ju uppenbart att hon var det". Som den Bibelvetare som jag är förklarade jag för tjejerna att det kom en ängel och berättade för Josef att han inte skulle lämna henne och att hon var gravid genom helig ande.
Tjej 1: Maria måste ha sagt: Du Josef, det kom en ängel och satte på mig, han hette Angelo.

En annan rolig sak är en duktig sjuksköterske-student som har lärt sig att bakterier dör vid värme över 70 grader eller vid ljus. Hon har därför, under lovet, försökt bli av med sin halsfluss genom att lysa på tonsillerna med lampa och dricka kokande vatten. Det kallar jag en flitig student!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0