Skrattigaste Sandvikenresan nånsin!

Vissa gånger när man åker till Sandviken och ska träna är roligare än andra! Idag var en rolig dag! I bilen var jag, och två tränare (T1 och T2) och en 13 årig lagkamrat (J). Jag skrattade på massa fler ställen än som är med här. 

Först pratade vi om hästar. J har egen häst men rider bara i skogen så hon kan ingen om hoppning. T1 kunde en del om hoppning men inte mycket annat. Jag och T2 var bara tysta och dumma.

Då sa J: Nu pratar vi om hockey istället, ni kan ju inget!

T1: Jaa...hur tror ni det går för Brynäs idag?

Jag: Jahaa...det var därför det var flaggor på bussarna!

J: Jag visste inte att de skulle spela.

T1: Såg du seriepremiären då?

J: Nej, jag tittar aldrig på Brynäs.

T1: Vilket lag håller du på då?

J: Jag hejar inte på nått.

T1: Nähe....men har du nån favoritspelare då?

J: Nä! Jag bryr mig bara om hur jag själv spelar! Alla snackar alltid om sina favoriter! Jag känner inte ens igen namnen! Jag brukar säga att jag gillar Persbrandt!

Jag: HAHAHHAHAH shit va bra! Så ska jag också börja säga!

J: Jaaa, han är ju jätte bra!

Lite snack om honom...

J: Michael Jackson är också bra men han är ju död.

Jag: HAHAHHA ja det är han ju...men hans musik är ju bra ändå.

J: Ja..ibland.


Sen snackade vi massa annat också och J bytte samtalsämne heeela tiden och klarade inte av att det var tyst. "Nu får ni prata lite!" eller "Kan ni inte fråga nått?"


J: Jag vill jobba med gamla när jag blir stor, de är så söta! Nyper en i kinderna och så. Eller så vill jag jobba med handikappade! De är söta också! Men de dregglar så mycket...

Jag: Hahahaha...(orkar knappt skratta mer.)

J: Jag såg den senaste Beck...Persbrandt är skäggig i den. Jag gillar inte skägg. Det är fult.

Jag: Okej..(gapskrattar inombords)

J: Jag vill ha en kille som är snäll men ändå liksom lite tuff, som gillar djur och så ska han vara liksom..(drömmande)

Jag: Som Persbrandt helt enkelt!

J: Ja! Precis! Gillade ni Astrid Lindgren när ni var små?

T1: Ja! Jag gillar henne än! Mest Karlsson på taket!

J: Ja..men nu är hon död!

Jag: HAHHAHA

T1: Ja men hennes verk lever än!

J: Mm..

Helt underbar tjej asså! En sån borde man ha att kunna plocka fram ibland när man har tråkigt! Hoppas hon åker med oss ofta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0