Freeedag

Jo, det var ju det där med Katten! Den fortsatte att hänga utanför mitt hus och bo på min moppe så med lite rådgivning av mina kattkära vänner tog jag in henne. Tes var urgullig och kom med kattmat direkt! Bara nån halvtimma senare kom Martina och hämtade katten. Hon är lite mer kattkär än vad jag är. Tes har varit snäll och satt upp lappar med bild på Katten och mitt och Martinas nummer! Om någon skulle sakna henne!

Nu är Martina i Stockholm över helgen så Katten bor hos mig! Det är lite mysigt faktiskt!

Så här söt var hon när jag satt och åt. Satte sig själv på stolen och tittade på mig.

Så här söt är hon när vi slappar i soffan.

Nog om Katten! För några helger sen var mamma och pappa här! De hade med sig Istvan! Mest kom de nog för att Martin skulle flytta. Arbetsfördelningen blev intressant. Mamma, Martin och Erica tog flyttlasset till nya lägenheten i Bro, medan jag och pappa flyttstädade hela lägenheten eftersom pappa inte ska lyfta för mycket med sitt onda hjärta. När vi hade lunchrast åkte vi till stan och käkade kebab och pappa köpte för tidig födelsedagspressent till mig. Jag fick en klocka, örhängen och armband! Jättefint! På kvällen var vi iaf ute och åt. Det var ganska sent och på vägen hem lyckades jag ta tidernas bästa bild.

Pappas hjärta sa till att det var dags för en liten paus, mamma pratar med Martin i telefon och jag står bara och skrattar! De sitter på en bänk, under en gatlykta, på Brynäs i Gävle klockan 22 på kvällen. En bänk som ingen någonsin sitter på utanför några av Gävles fulaste hus. Jag bara älskar den!

Kommentarer
Postat av: tes

Såå himla fin!!! lilla sötnöten.. håller tummarna för att någon saknar henne..



:)

2009-09-17 @ 14:43:13
URL: http://www.theresethornblom.se
Postat av: Erica

Vad söt den är! :)

2009-09-17 @ 19:30:34
Postat av: Störstasyster

Jag tycker päronen är sötast!

2009-09-17 @ 20:30:36
Postat av: Sandra

Söta föräldrar och gud vilken läskig katt!!!!

2009-09-18 @ 14:08:27
Postat av: Fia

Ååååå Katten är SÅÅ söt!! Jag som tycker katter är jätteläskiga, men inte Katten inte!

2009-09-18 @ 18:17:48
URL: http://fialia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0