Finastefinaste jag läst

Jag läser, som jag sagt tidigare, mycket andra bloggar. Vissa läser jag dagligen och vissa mer sällan. En som jag läser lite då och då är Gurras blogg och när man läser den måste man också läsa Gurras mammas blogg.

Gurra är 11 år och upptäckte i början av 2009 att han har lymfom. Cancer i lymfvävnad. Han genomgick under året en hel massa strålning, cellgifter och benmärgstransplantation från lillsyrran Klara.

Gurra själv skriver mycket om pyssel, spel och annat som är roligt när man är 11. Mamman skriver mer om hur Gurra mår, hans värden och prover han tar, hur de mår, vad de gör osv.

Sist jag var inne och läste hade Gurra skaffat en till blogg där han visade upp allt sitt pyssel och han skulle med pappa till Stockholm. Livet var på väg tillbaka till det vanliga och Gurra började få håret tillbaka. Hans prover såg bra ut och blodvärdet var på väg upp.

När jag gick in på bloggarna idag började jag som vanligt med Gurras. Alltid skönt att se vad han har för sig innan man läser från mammans synvinkel. Gurra hade inte skrivit mycket sen jag var inne sist. Det nyaste inlägget hette: Hej Då. Det hade 159 kommentarer. Gurra brukar ha max 10 kommentarer per inlägg. Jag kände direkt att någonting var fel.

Gick in på mammans sida och läste mig till att lungorna och hjärtsäcken var fyllda med vätska och att cancern var tillbaka, starkare och argare än någonsin. Gurra får bara lindrande behandling nu. Han kommer inte att leva länge till.

Det gör mig så ont! Varför? Det är så orättvist! Det måste finnas en tanke bakom det! Gud måste ha en plan! Gurra hade nog ett uppdrag!

Kommentarerna från Gurras vänner och andra som valt att kommentera hans inlägg är det finaste jag läst!

Världen efter denna är bättre, det tror jag. Min storebror är där. Ni kanske träffas. Han är stor och har guldfärgat hår.

Tycker det är så orättvist att du ska lämna oss. Men samtidigt kommer du till en häftigare värld där du kan få visa Michael Jackson hur man egentligen dansar och du kommer att få åka ut på havet med gammelfarfar Åke igen.

hej gurrA! Jag brukar tycka Zlatan är grymm, men nu tycker jag du är grymmare, din blogg är ju superbra. är det svårt att lära sig att virka?, jag borde nog prova. jag älskar datorspel också. villka är dina favorit spel?

Vilken kille han är den där Gurra! Så stark, rolig, modig, cool, söt och helt underbar! Hoppas att Gurra och alla som känner honom har någon att krama och hålla i handen.

Vill man bara ha en kort resumé av Gurras och familjens år 2009, finns det att läsa här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0