Ordlista för oss som ska ut i äldrevården

Amerika - USA
Behagligt - Skönt
Brandgul - Orange
Brännvin - Snaps
Blus - Finare kortärmad tröja
Byracka - Hund
Fruntimmer - Kvinna
Galoscher - Skor 
Hyvens - Vänlig
Jumper - Tröja
Karamell - Godis
Karott - Gryta i porslin, gärna med kalops i
Kapuschong - Huva
Kälke - Pulka/Snowracer
Pilsner - Öl
Pinaler - Småsaker
Pung - Plånbok
Påtår - Påfyllning
Slant - Småpengar
Socka - Strumpa
Stjärt - Rumpa
Tjusig - Fin
Tös/jänta - Flicka
Underbyxor - Trosor
Ur - Klocka

Några små meningar som kan hjälpa oss på vägen:

Åh! Sådana galoscher köpte min jänta i Amerika!

Halleda, vilken tjusig brandgul jumper du bär!

Fäll upp kapuschongen när du ska ut med byrackan!

Om du plockar undan alla pinaler så ska du få dig en liten slant och en karamell, tösen min!

När fruntimret plockat fram den finaste karotten tar jag mig en pilsner till kalopsen!

Han var en hyvens karl så han fick gratis påtår!

Kommentarer
Postat av: Milla

Sa inte Samuel stjärt?

2010-01-22 @ 14:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0