Grattis pappa!

Idag fyller världens bästa pappa 60 år! Min pappa alltså!

Min pappa som är bäst på dåliga ordvitsar och annat ordvrideri som alltid har varit roligt men samtidigt pinsamt eftersom han är min pappa.

Min pappa som var ordförande i Hem och skola och var tvungen att hålla tal på skolavslutningarna och alla barnen tittade på mig och sa: Eve, det är din pappa. Jo tack! Jag vet faktiskt det! Jag bor med honom...

Min pappa som alltid varit den som kört mig till alla mina tusentals aktiviteter. Han som gick ut och powerwalkade med alla andra hästtjejernas mammor medan vi red. Han som stod och frös när jag friidrottade och väntade utanför musikskolan när jag spelade fiol.

Min pappa som jag fick sitta med på jobbet för att jag inte vågade vara ensam hemma fast jag borde vara stor nog.

Min pappa som jag har spenderat oändligt många timmar tillsammans med i Ishallen. Hejandes, svärandes, hoppandes, skrikandes och pratandes med ett gemensamt mål: Att se BHC vinna!

Min pappa som var den som gick upp med mig på mornarna och läste tidningen när jag skulle till skolan och han till jobbet. Ibland körde han mig, om det regnade eller snöade eller va allmänt piss.

Min pappa som i smyg körde efter mig i bilen när jag hade köpt moppe för att han inte vågade låta mig köra själv. Han var också den som såg mig cykla utan händer och var orolig hela dagen.

Min pappa var också den som slutade röka! Tyvärr efter att ha fått kärlkramp och doktorerna skar upp hela bröstet på honom och stoppade hjärtat och sydde lite nya kärl. Han är den som ständligt har ont i hjärtat. Han är anledningen till att jag är bästa sjuksyrrestudenten på hjärt- och kärlsjukdomar och hjärtmedicin. Vet inte om man ska vara stolt...

Min pappa är han som sjunger i kör. Han som står längst bak och tar i från tårna i sin basstämma. Han som sjöng på Helenas bröllop och han som försvinner på julafton, och alla andra högtidsdagar, för att sjunga nån timma i kyrkan.


Han är min pappa! Grattis på 60 årsdagen!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis granne!

2010-03-25 @ 18:24:36
Postat av: rutan

Åh vilken fin pappa!

2010-03-25 @ 18:26:58
Postat av: Erica

Så fint du skrev!

2010-03-25 @ 20:25:47
Postat av: Marre

Heja Pappa!

2010-03-30 @ 09:33:53
Postat av: Lina

Det här var det vackraste jag läst! Sitter och småbölar här på morgonkvisten.. Vilket fin pappa du har! Kraam på dig Eve!

2010-04-01 @ 08:41:13
URL: http://tilldigsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0