Halv åtta hos oss

Jag och Fia, Rut och Fillan och Knagg och Helenis har börjat vår lilla par-lek Halv åtta hos oss. Under ett par veckor kommer vi laga mat och bjuda varandra på trerätters. Självklart sätter vi betyg och leker att Helge Skoog är här. Först ut var jag och Fia! Vi bjöd på en fin middag med goda viner!
Västerbottenpaj med räkor, löjrom, rödlök och creme fraiche
Oxfilé med egenplockade trattkantareller i en sås med touch av Mackmyra serverat med säsongens lokala grönsaker rostade med havssalt och olivolja
Blåbärsdröm omfamnad av mörk choklad

Kommentarer
Postat av: Ren

Just precis denna trerätters ser jag fram emot att få intaga vid mitt besök i Gävle senare i vår. Den ser supersmarrig ut.

2011-02-24 @ 08:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0