Samlare

Nästan alla samlar på någonting, både medvetet och omedvetet. För mig har det blivit mössor, ett klädesplagg jag lyckats samla ihop ungefär 25 stycken varav cirka 10-15 används regelbundet kalla dagar (dock en åt gången). Min goda vän Sandra är också duktig på att samla på sig saker. Hon har främst rikliga mängder nagellack och sjalar och halsdukar. Min svåger Klas samlar gärna på skivor medan hans föräldrar samlar på nästan allt som går att samla på, bara det finns att hitta på loppisar.
-
Mina syskonbarn är också duktiga samlare, trots sin ringa ålder. De samlar på det mesta det finns filmer om. Byggare Bob och Tåget Tomas var stora favoriter för något år sedan men det har gått över till filmer för lite större barn. Just nu handlar det om Cars, Toy Story, Kungfu Panda, Smurfarna, osv, osv. Jag hade Abbe på besök i helgen och han hade valt ut två samlingar att ta med sig till mig. Det blev 11 smurfar och alla 65 Cars-samlarkort. Vi sorterade bilkorten i "snabbhetsorning" på mitt köksbord och det blev såhär snyggt
För de som undrar är Guido långsammast med sina 50 km/h och Snöige Blixten snabbast med 260 km/h

Kommentarer
Postat av: Helenis

Wow, vilken samling! Jag är impad! :) Undrar vad han blir när han blir stor? :)

2011-10-25 @ 09:02:11
Postat av: Evelina

Simlärare eller upptäckare är det senaste tror jag:)

2011-10-25 @ 19:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0