Välkomna på saftkalas

När jag var mindre och skulle hälsa på hemma hos Annicka och Klas fick man ofta fika med Önos saft. Annicka och Klas hade många sorters glas att välja mellan men om jag fick duka valde jag alltid en viss sort. De var gjorda i tunnt fint glas och var lagom stora. Dessutom var de vackra med blad på sidorna som gjorde att saften formade sig efter bladen när man drack. Jag tänkte, och jag tror också att jag sa, att sådana glas ska jag ha när jag blir stor.
.
Med åren har glasen blivit färre och färre och under hösten såg jag att det bara återstod ett enda av mina favoritglas. Jag sa till Annicka att jag hade tänkt att ärva dem, att jag ville ha precis de glasen. Annicka sa att jag fick gå på loppis och leta.
.
På julafton snodde jag åt mig det sista bladglaset till min julmust vid julbordet. Jag satt bredvid Kerstin och Gösta, Klas föräldrar tillika storsamlare och loppisexperter.  Då slog tanken mig: Vem kan hitta glasen till mig om inte Kerstin och Gösta?! "Joo, Kerstin....De här glasen....De är de absolut godaste jag vet och jag skulle bli så lycklig om jag hade ett gäng. Har ni sett sådana på någon loppis på sista tiden?" Följdfrågan blev "Hur många vill du ha? 6, 8, 12?"
.
Häromveckan fick jag en brun pappkasse med sju fantastiska glas av precis den sort jag önskat mig sedan jag var liten!
TACK KERSTIN OCH GÖSTA!

Kommentarer
Postat av: ruta

åh vilken lycka!! Det är så underbart med sånt där porslin som man har en alldeles speciell relation till! Nu längtar jag tills jag får komma till Borås o dricka saft!!!

2012-02-12 @ 21:40:31
Postat av: Helenis

Äntligen ett inlägg! :) Åh dom glasen drack jag alltid saft i hos min kompis Linda när vi var små. Är säker på att saften smakar lika bra hos dig som hos henne! :) Har du fått någon ordning i lägenheten? Kräm

2012-02-13 @ 18:53:45
Postat av: Erica

Haha, såna glas har min mormor ju :)

2012-02-16 @ 15:10:22
URL: http://ericahallback.blogg.se/
Postat av: Fia

Å vad härligt med en massa fina blogginlägg! Sånna där glas har Eriks föräldrar, och dom är verkligen supergoda! Vilka snälla människor som fixade sånna åt dig!

2012-02-16 @ 20:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0