Värdefull

Jag har alltid lärt mig att alla är lika mycket värda men detta påstående fick sig en törn i söndags när jag fick ett paket servetter. På servetterna stod det: Du är värd din vikt i guld. Ett gulligt budskap.
-
Med den nya kunskapen att jag är värd min vikt i guld tog jag fram miniräknaren. Enligt stureguld.se (en mycket säker och tillförlitlig källa) är jag värd ca 22.605.000 kronor i dagens guldvärde. Detta innebär att jag med åren ökat relativt stadigt i värde med tanke på de ca 8.220.000 kronor jag var värd 1996 för att inte tala om de ca 1.438.500 kronor jag var värd i oktober 1989. Frågan är om mitt värde har ökat i takt med all min kunskap jag samlat på mig eller om detta med "att vara värd sin vikt i guld" gäller alla jag känner? I så fall tycker jag att detta är mycket orättvist och vill hävda att man inte borde vara mer värd bara för att man har kraftig benstomme eller uppskattar bacon och bakverk mer än jag gör. Det skulle i så fall innebära att tex Micke är jättemycket mer värdefull än Rut och det vet jag inte om jag vill hålla med om.
-
I vilket fall hoppas jag att alla guldklimpar där ute har fått sig en semla idag! Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha oj det var ny iformation. Då borde jag som är så tjock vara värd massor. Fast jag tycka nog att lilla du också är värt minst lika mycket! Så du är nog värd mer än din vikt i guld:)

Jag vägde mig med ryggsäcken på häromdagen, då va man tjock minsann!

2012-02-22 @ 02:53:13
Postat av: Ruta

Det här var då något nytt! Jag tänker mig att värdet kanske är mer beroende på hur mycket man tycker om någon:) äsch, vet inte vad jag ska säga, men för mig är ni alla värda tusenfallt med guld!

2012-02-23 @ 20:00:20
Postat av: Tina Järdhult

Hej Evelina! Din faster tipsade mig om din blogg och den har nu sysselsatt mig en stor del av kvällen. Du är verkligen duktig på att skriva och kan konsten att få det mest vardagliga att bli roligt och spännande. Inte svårt att gissa vem du brås på. Kul att servetterna ger dig lite huvudbry deras användningsområde är ju annars inte så upphetsande.

Ha det gott, kommer att återvända till din blogg lite då och då. Tina

2012-03-14 @ 21:25:48
URL: http://www.tjproduktion.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0