Kling, Klang och midsommardans

Jag velade fram till torsdag kväll vid åttatiden innan jag beslutade vad jag skulle göra på midsommarafton. Är en så upptagen kvinna att jag inte alls kunde bestämma mig. Beslutet föll på mys i Jönköping med alla systrar, svågrar och syskonbarn. Det visade sig vara ett klokt val. Vi hade en mysig klassisk lunch, glass och jordgubbar, plockade blommor, byggde midsommarstång, dansade runt stången, hade 5-kamp som Selma och Abbe styrde upp med lekar som kurragömma, springtävling och fula-miner-tävling. Efter detta grillat och sällskapsspelande. Här briljerade Abbe med kunskaper om att ölen inte var indelad i klasser innan 1995 eller vad det nu var. Detta gav mitt och Abbes lag 3 poäng! En toppendag helt enkelt!
Jag och Olle kämpar med stångbygget!
-
På söndagen åkte jag, Abbe, Olle, Annicka och Klas till Astrid Lindgrens värld. Toppenmysigt ställe! Vi såg alla kändisarna men Abbe snackade med Pippis pappa, en av Ronjas rövare, Abbe (Madickens kompis) och säkert fler. Själv blev jag visiterad av en av Tengils riddare. DÖLÄSKIGT! Han ville veta vad jag hade i ryggsäcken. Kaffesaftbullarkakor, sa jag supersnabbt. Det var godkänt tyckte han, puuuuh! Vilket underbart sommarjobb det verkar vara att få jobba där.
Jag smsade Helenis om jobb och hon tyckte att hon och jag borde vara Kling och Klang men tyvärr, uppdraget är redan upptaget av två snygga kompisar.

Kommentarer
Postat av: Knagg

Mysigt :) Vilken snygg konstapel du skulle bli!

2012-06-29 @ 09:36:22
Postat av: Milla

Smågrodorna både vi dansade och sjöng, samt såg på väg hem till mig på kvällen. Inte varje Midsommar det händer!

2012-07-01 @ 19:31:48
Postat av: Anonym

Då går väl jag vara en av tjuvarna... :P mys ni verkar haft det! Puss

2012-07-05 @ 17:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0