Onsdagsnöje

Idag sprang jag benen av mig på jobbet och använde hjärnan mer än jag gjort, i sjuksköterskesammanhang, sedan jag flyttade till Borås. När jag kom hem tänkte jag egentligen bara lägga mig och däcka i soffan men först var jag tvungen att mata hjärnan med lite energi: mööööööörk chokladglass med möööörka chokladbitar i. Så galet gott! När jag ätit upp glassen var jag betydligt piggare, tog mig i kragen och cyklade till badhuset för lite vattengympa. Mina fördomar sa att det skulle vara jag och ett mindre gäng otroligt tjocka människor som skulle gympa (inte bara mina fördomar, Martin trodde att det skulle vara gamlingar och folk med trasiga knän) men det var ett stort gäng kvinnor och män, tjejer och killar som trängdes i basängen.
-
Till min oerhörda glädje var det schlagertema just idag och ni kan ju tänka er hur jag diggade! Det bästa med vattengympa är att ingen ser hur dålig man är på alla rörelser eftersom hela kroppen är under ytan. Jag stod dessutom i den djupa delen av basängen och nådde inte riktigt till botten, någonting som resulterade i många kallsupar eftersom jag skulle digga med i alla schlagers och göra avancerade rörelser samtidigt. Precis bakom mig stod en man i 40-årsåldern. Han uppskattade, liksom jag att det var mellotema och sjöng gladerligen HÖGT med i alla låtarna. Allt från Herreys Gyllene skor till Hon kommer med solsken till mig med Östen med Resten. Mannens favorit verkade dock vara Dolce Vita med After Dark, den kunde han verkligen hela! Så vackert!
-
Nu blir det strax premiär av nya säsongen av Svenska dialektmysterier. Som jag har längtat! Idag är de dessutom i Värmland och jag som älskar båda Fredrik Lindström och Smala Sussi! Ska bli en andaktsfull stund i soffan (eventuellt tar jag även fram den sista lilla biten med möööörk glass ur frysen, men bara eventuellt)

Kommentarer
Postat av: Rutan

Åh du gör mig så glad! Tänk vilken härlig grej att gå på något så konstigt som vattengymps och upptäcka att det är mello och massa annat folk! Det låter verkligen som om du haft en toppendag!!! Puss

2012-03-14 @ 22:14:01
Postat av: Helenis

Hihih guu va kul!!Måste ju varit hysteriskt kul, och jobbigt. Gurras fotbollslag har vattengympa på lördagar och när han varit där orkar han knappt gå upp för trappan... hihi

2012-03-16 @ 09:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0